Sayfalar

Öne Çıkan Yayın

Bolu Emine Mehmet Baysal Anadolu Lisesi

        Okulumuz 01/09/1997 tarihinde Abant Lisesi adı ile yapılmış ve aynı tarihte eğitim ve öğretime açılmıştır. Bu binamız, içerisinde...

27 Temmuz 2018 Cuma

Bolu Anadolu Lisesi

Tarihçe: 1916 Bolu sancağı resmi salnamesi, binanın 1884 senesinde temelinin atıldığı ve 1886 da bu binada bir Rüştiye açıldığını, 3-4 ay sonra da okulun idadi olduğunu yazmakta ise de; Şehrin en yüksek yeri olan Hisar tepesi ve yıkıntıları üzerine şehrin parası ile iki katlı olarak kurulmasını düşünen ve başaran Mutasarrıf Bay İsmail Kemal olduğu o zaman idadi talebelerinden Avukat Bay Arif’in ifadesinden anlaşılmaktadır.
Ekim 1911 de kaza eseri olarak çatı arasında çıkan ve su tesisatı olmadığından söndürülemeyen bir yangınla bina eşya ve kayıtlarıyla beraber tamamen yanmıştır. Bunun okul maarif hanına, beş ay sonra Büyük Cami Mahallesinde Abdullah oğlu Bay lütfullah’ın evine kira ile taşınmış, bir buçuk sene sonra da Belediye binasına geçmiş ve orada da bir sene kalmıştır.

Yanan binanın yeniden yapılmasına 1913 senesinde başlanmıştır. Yalnız okulumuz bu kez üç kat üzerine kurulmuştur. 1914 Temmuzunda biterek idadi okulu buraya 06 Kasım 1914’de Sultani adı ile taşınmıştır. Buna göre idadi 26 ders yılı yaşamış ve 1914 de son mezunlarını Belediye binasında vermiştir. Sultani de, idadi gibi ilk yıl gündüzlü olarak öğretimini sürdürmüş, daha sonra bazı ilaveler yaparak yatılı olmuştur.

ADRES : Gölyüzü Mah. Şehit İhsan Bey Sok. No16 PK 14200 BOLU

TELEFON:  03742151156

WEB SİTESİ: http://boluanadolulisesi.meb.k12.tr

1991 / 1992 Öğretim yılından itibaren Ticaret Lisesinin boşalttığı binada okulumuzun bünyesine katılmıştır.

1992 /1993 öğretim yılında okulumuzun bünyesinde “ Yabancı Dil Ağırlıklı Lise” de katılmıştır.

2005-2006 öğretim yılında bünyesinde ‘Atatürk Anadolu Lisesi’ açıldı ve yeni binasına taşındı.

2010-2011 öğretim yılında yeniden Anadolu Lisesine dönüştürülerek ‘Bolu Anadolu Lisesi’ adını aldı.

Her dönemde düzenli, disiplinli öğretimini sürdüren lisemizde idareci-öğretmen-öğrenci ilişkileri son derece olumludur. Tek amaç 60’ı aşan öğretim kadrosuyla Türk Milli Eğitimi’nin amaçlarını gerçekleştirmek, üniversite kapılarını her yıl daha fazla zorlamaktır.

Üniversite sınavlarında her geçen yıl yükselen başarı grafiğimiz ve okulumuza her yıl artan yeni kayıt sayısı bunun en güzel kanıtıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder